E-mail marketing – 100% praktyki w mailingach i newsletterach
Program:
1. Kto czyta, nie błądzi – jak pozyskiwać i motywować odbiorców:
być i mieć, czyli jak pozyskać użytkowników do subskrypcji
10 sposobów na efektywne budowania baz i motywowanie użytkowników do pozostawienia adresu e-mail
garść porad o tworzeniu baz mailingowych
optymalny czas wysyłki – czyli kiedy, w jaki sposób i ilu konkurentów mamy w docieraniu do odbiorcy
preferencje i nawyki czytelnicze – jak, gdzie i kiedy czytam e-maile od Ciebie i Twojej konkurencji
raporty e-mail marketingowe – Polska i Świat
quiz wiedzowy.
2. Jak napisać i zaprojektować skuteczny e-mailing:
jak tworzyć tematy wiadomości i kształtować pole nadawcy, by zwiększyć otwieralność e-maili
w jaki sposób odbiorca mailingu "skanuje" jego treść i co decyduje o kliknięciu
dekalog tworzenia pro-sprzedażowych treści – jak zachęcać do podjęcia akcji
przykłady dobrych i „złych” e-mailingów.
Ćwiczenie: Projektowanie wzorcowego e-mailingu reklamowego w oparciu o badanie eye-tracking.
3. Projektowanie i redagowanie skutecznego newslettera od A do Z:
jak powinien wyglądać wzorcowy newsletter – layout, układ, kategorie w praktyce
kluczowe aspekty redagowania treści: zawartość, nawigacja, grafika, zachęty do podjęcia działania
gdzie umieszczać i w jaki sposób eksponować newralgiczne treści, aby w kilka sekund przyciągnęły uwagę czytelnika
mechanizmy interaktywne w newsletterach (np. ankiety, wyszukiwarki, pliki do pobrania, etc.) – czy warto i w jaki sposób
trendy w newsletterach – wideo, dźwięk, mobile, itp.
Case study – „Dobry” newsletter.
4. Jak skutecznie wysyłać listy elektroniczne, by trafiały do celu:
jak wysłać przygotowaną wiadomość by mieć pewność że dotarła
kto, co i za ile - przegląd rynku, klasyfikacja narzędzi i systemów mailingów, dostępne rozwiązania polskie i zagraniczne
kryteria wyboru platformy – o systemach bezpłatnych, ale i tych gdy nie tylko cena ma znaczenie
omówienie dostępnych rozwiązań i wybranego systemu mailingowego.
5. Raportowanie i statystyki – co i w jaki sposób mierzyć:
wydatki reklamowe a e-mail – ile budżetu przeznaczają inni na działania za pośrednictwem poczty elektronicznej
na co mogę liczyć, czyli benchmark rynkowe wraz z omówieniem: co mierzyć, w jaki sposób, jak interpretować statystyki i wartości, gdzie i jak poradzić sobie z problemami, czy to się w ogóle / jeszcze / bardzo opłaca.
Adresaci szkolenia:
eksperci i specjaliści ds. e-marketingu i Public Relations odpowiedzialni za pozyskiwanie nowych klientów jak i utrzymywanie relacji z obecnymi
handlowcy, których głównym narzędziem w pozyskiwaniu klienta są działania bezpośrednie (telefon, e-mail)
kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację marketingową i sprzedaż.
Cele:
Poznanie skutecznych sposobów komunikacji via e-mail pod kątem promocji i sprzedaży
Prezentacja efektywnych technik budowania baz i motywacji użytkowników do pozostawiania adresów e-mail
Sztuka efektywnego budowania e-mailingów i składania newsletterów
Ocena i raportowanie skuteczności działań z uwzględnieniem różnych wariantów platform e-mail marketingowych
Opanowanie sztuki doboru formy komunikacji z uwzględnieniem celów promocji i sprzedaży
Poznanie skutecznych sposobów projektowania e-mailingów i newsletterów
Przedstawienie efektywnych wzorców mailingów i newsletterów w oparciu o rzeczywiste kampanie i badania
Opanowanie sztuki redagowania treści w e-mail marketingu
Poznanie sposobów na weryfikację skuteczności działań e-mailingowych.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa bazująca na przykładach rzeczywistych z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki. Wiele ćwiczeń w zakresie posługiwania się słowem oraz projektowaniem układów graficznych e-mailingów i newsletterów Dyskusje i wymiana spostrzeżeń wraz z mini-analizą dotychczasowych newsletterów i e-mailingów.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Kolegium Nauk Stosowanych WSG w Ełku
Koszt:
- 1 380 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 865 zł (koszt szkolenia jednodniowego)