Menedżer jako coach
Cel studiów
Celem studiów jest aktualizacja wiedzy z technik, metod i instrumentów zarządzania ludźmi. Poznanie metod i technik menedżerskich, coachingowych, motywacyjnych i rozwojowych pracowników oraz skutecznych metod komunikacji z zespołem.
Adresaci
- Wszyscy, którzy myślą o karierze menedżerskiej.
- Wszyscy, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności coachingowe.
Menedżerowie, których jednym z zadań jest rozwijanie swoich pracowników.
Wszyscy, którzy chcą wykorzystywać umiejętności coachingowe w pracy menedżera.
Osoby, które zawodowo zajmują się pomaganiem i wspieraniem rozwoju zespołu.
Osoby na stanowiskach kierowniczych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych, usługowych i instytucji publicznych.
Przedsiębiorcy i właściciele małych firm.
Korzyści dla słuchaczy
Absolwent studiów podyplomowych Menedżer jako coach jest przygotowany do:
- Podejmowania decyzji w obszarze zarządzania współczesnym zespołem.
- Budowania zgranych, sprawnie działających zespołow.
- Umiejętnego zaradzania zmianą i rozwiązywania konfliktów w grupie.
- Coachingowego sposobu komunikacji z pracownikiem.
- Umiejętności motywowania i rozwijania kompetencji pracownika.
- Własny rozwój.
Program studiów podyplomowych został przygotowany dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym szczególnie pod kątem rozwoju kariery, rozwijania kompetencji rozwijania innych, motywowania, wyzwalania potencjału.
Kadra
Wszystkie zajęcia poprowadzi Renata Wrona.
Właścicielka Firmy Szkoleniowej; Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego; Certyfikowany Coach ICF; Wykładowca akademicki; Konsultant biznesowy; Certyfikowany konsultant Extended DISC; Certyfikowany Konsultant Maxie DISC; Certyfikowana Nauczycielka Mindfulness; Certyfikowany facylitator POINTS OF YOY, Certyfikowana trenerka gry Podróż Bohatera; Dyplomowana nauczycielka jogi i relaksacji; Autorka książek.
Ramowy program
Cechy wyróżniające programu:
Wszystkie zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej w małych grupach.
W trakcie studiów uczestnicy będą mogli rozwijać umiejętności w wybranym przez siebie obszarze poprzez warsztaty, superwizję oraz tematy pracy własnej.
BLOK I. WYZWANIA WSPÓłCZESNEGO MENEDŻERA
Wstęp
Zajęcia mają charakter wprowadzający do studiów. Celem zajęć jest przybliżenie istoty zarządzania coachingowego oraz wyjaśnienie znaczenia coachingu w zarządzaniu organizacją.
Współczesny moden zarządzania
W czasie zajęć odpowiemy sobie na pytanie, czym różni się szef od lidera, czym jest (powinien być), a czym nie jest (nie powinien być) menedżer jako coach. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest samoocena i doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.
Zarządzanie czasem menedżera
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez Studentów najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie zarządzanie sobą w czasie. Zarządzanie czasem to proces, polegający na kontrolowaniu życia poprzez robienie właściwego użytku z czasu.
Uświadomienie i opanowanie kilku narzędzi coacha: arkusz codziennych czynności; arkusz strat czasu/rozwiązań; lista spraw do załatwienia; arkusz oceny harmonogramu; arkusz podziału celów na zadania. Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (case study, ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje w procesie - synteza, analiza, konkluzja) refleksja i plan działania.
Zarządzanie projektami
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez Studentów najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie zarządzania projektami. Podziału celów na zadania, ista spraw do załatwienia; harmonogram; kamienie milowe itp. Zajęcia o charakterze wykładowym i warsztatowym (ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje w procesie - synteza, analiza, konkluzja).
BLOK II. NARZĘDZIA STOSOWANE W COACHINGU MENEDŻERSKIM
Komunikacja
Podczas zajęć zostaną omówione i przećwiczone pytania coachingowe. Wprowadzany zostanie jeden z modeli rozmów coachingowych. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest autorefleksja dotycząca własnych przekonań dotyczących komunikacji i doskonalenie umiejętności za pomocą ćwiczeń, analiz konkretnych sytuacji i dyskusji.
Procedura prowadzenia rozmów coachingowych
Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom procesu coachingowego oraz poszczególnych sesji. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach. Wskazanie miejsca coachingu w pełnieniu roli menedżerskiej. Zakres i granice coachingu w relacji między współpracownikami wynikającej ze struktury organizacyjnej. Zajęcia poszerzają wiedzę na temat coachingowego stylu zarządzania. Uczestnicy ćwiczą umiejętności coachingowe przydatne w pracy menedżera korzystając z przedstawionych modeli.
Narzędzia coachingu stosowane w rozmowie menedżera z pracownikiem
Motywacja, informacja zwrotna, nagana.
Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych podczas rozmów indywidualnych z pracownikiem. Słuchacze będą mieli okazję doświadczać ich działania. Każdy słuchacz będzie uczestnikiem procesu wchodząc w rolę menedżera coacha lub coachee. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach.
BLOK III. COACHING W BIZNESIE
Coaching kariery
Celem zajęć jest przybliżenie istoty scenariuszy rozwoju kariery, ich podstawowych zasad i założeń oraz konsekwencji dokonywanych wyborów zawodowych. Celem jest także wskazanie uczestnikom kierunków i sposobów dalszego rozwijania tego zestawu wiedzy i umiejętności. Poza przekazaniem praktycznej wiedzy, celem zajęć jest doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą studiów przypadków i dyskusji.
Coaching zmiany
Głównym celem zajęć jest przybliżenie coachingu jako procesu zorientowanego na skuteczne wprowadzanie zmian w życiu jednostki oraz w biznesie. W szczególności chodzi o uświadomienie słuchaczom, w jaki sposób można stać się kreatorem zmiany w sferze osobistej i w sferze zawodowej. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.
Coaching konfliktu
Konflikt jest częstym elementem sytuacji zawodowych. Znajomość jego źródeł, uwarunkowań, form i przebiegu w pracy coachingowej bardzo pomaga przy analizie trudnych sytuacji. Od konfliktów personalnych przez międzyludzkie, grupowe i organizacyjne pojawia się odmienność orientacji, zadań, informacji i wartości, które wymagają interwencji nie tylko w zakresie racjonalnych decyzji, ale i odczuć emocjonalnych. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.
BLOK IV PROFIL I ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEGO MENEDŻERA COACHA
Profil psychologiczny i rozwój spersonalizowanych kompetencji współczesnego menedżera.
Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez uczestników najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie diagnozowania profilu psychologicznego i rozwoju spersonalizowanych kompetencji profesjonalnego menedżera coacha, dokonywanie analizy cech osobowych, postaw i zachowań, badań metodą DISC;
Symulacja ścieżki kariery - Podróż Bohatera - opracowanie indywidualnej ścieżki kariery jako menedżer coach.
Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje) refleksja i plan działania.
BLOK V BUDOWANIE PERSONAL BRANDINGU MENEDŻERA
Składowe marki osobistej menedżera
Celem zajęć jest przybliżyć uczestnikom studiów istotę posiadania i rozwijania Personal Brandingu w życiu zawodowym.
Wizerunek i autoprezentacja
Zajęcia mają charakter wykładu oraz treningu grupowego, który polegać będzie na doskonaleniu umiejętności autoprezentacyjnych w sposób praktyczny (ćwiczenia, symulacje, weryfikacja umiejętności poprzez scenki).
Etykieta w biznesie
Zajęcia mają charakter wykładu oraz treningu grupowego, który polegać będzie na doskonaleniu umiejętności. (ćwiczenia, symulacje, weryfikacja umiejętności poprzez scenki).
Promocja i marketing osobisty
Celem zajęć jest przybliżyć uczestnikom studiów istotę posiadania i rozwijania sieci kontaktów i rekomendacji jako narzędzi marketingu i sprzedaży swoich komoetencji jako menedżera oraz podstawowych zasad rekomendacji. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi.
Forma zaliczenia
Praca dyplomowa
Ilość godzin
188
Czas trwania studiów
2 semestry