Menedżer jako coach

Menedżer jako coach

Cel studiów


Celem studiów jest aktualizacja wiedzy z technik, metod i instrumentów zarządzania ludźmi. Poznanie metod i technik menedżerskich, coachingowych, motywacyjnych i rozwojowych pracowników oraz skutecznych metod komunikacji z zespołem.

Adresaci


  • Wszyscy, którzy myślą o karierze menedżerskiej.
  • Wszyscy, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności coachingowe.

Menedżerowie, których jednym z zadań jest rozwijanie swoich pracowników.
Wszyscy, którzy chcą wykorzystywać umiejętności coachingowe w pracy menedżera.
Osoby, które zawodowo zajmują się pomaganiem i wspieraniem rozwoju zespołu.
Osoby na stanowiskach kierowniczych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych, usługowych i instytucji publicznych.
Przedsiębiorcy i właściciele małych firm.

Korzyści dla słuchaczy


Absolwent studiów podyplomowych Menedżer jako coach jest przygotowany do:

  • Podejmowania decyzji w obszarze zarządzania współczesnym zespołem.
  • Budowania zgranych, sprawnie działających zespołow.
  • Umiejętnego zaradzania zmianą i rozwiązywania konfliktów w grupie.
  • Coachingowego sposobu komunikacji z pracownikiem.
  • Umiejętności motywowania i rozwijania kompetencji pracownika.
  • Własny rozwój.

Program studiów podyplomowych został przygotowany dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym szczególnie pod kątem rozwoju kariery, rozwijania kompetencji rozwijania innych, motywowania, wyzwalania potencjału.

Kadra


Wszystkie zajęcia poprowadzi Renata Wrona.

Właścicielka Firmy Szkoleniowej; Trener Biznesu i Rozwoju Osobistego; Certyfikowany Coach ICF; Wykładowca akademicki; Konsultant biznesowy; Certyfikowany konsultant Extended DISC; Certyfikowany Konsultant Maxie DISC; Certyfikowana Nauczycielka Mindfulness; Certyfikowany facylitator POINTS OF YOY, Certyfikowana trenerka gry Podróż Bohatera; Dyplomowana nauczycielka jogi i relaksacji; Autorka książek.

Ramowy program


Cechy wyróżniające programu:

Wszystkie zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej w małych grupach.

W trakcie studiów uczestnicy będą mogli rozwijać umiejętności w wybranym przez siebie obszarze poprzez warsztaty, superwizję oraz tematy pracy własnej.

BLOK I. WYZWANIA WSPÓłCZESNEGO MENEDŻERA

Wstęp

Zajęcia mają charakter wprowadzający do studiów. Celem zajęć jest przybliżenie istoty zarządzania coachingowego oraz wyjaśnienie znaczenia coachingu w zarządzaniu organizacją. 

Współczesny moden zarządzania

W czasie zajęć odpowiemy sobie na pytanie, czym różni się szef od lidera, czym jest (powinien być), a czym nie jest (nie powinien być) menedżer jako coach. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest samoocena i doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.

Zarządzanie czasem menedżera

Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez Studentów najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie zarządzanie sobą w czasie. Zarządzanie czasem to proces, polegający na kontrolowaniu życia poprzez robienie właściwego użytku z czasu.

Uświadomienie i opanowanie kilku narzędzi coacha: arkusz codziennych czynności; arkusz strat czasu/rozwiązań; lista spraw do załatwienia; arkusz oceny harmonogramu; arkusz podziału celów na zadania. Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (case study, ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje w procesie - synteza, analiza, konkluzja) refleksja i plan działania.

Zarządzanie projektami

Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez Studentów najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie zarządzania projektami. Podziału celów na zadania, ista spraw do załatwienia; harmonogram; kamienie milowe itp. Zajęcia o charakterze wykładowym i warsztatowym (ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje w procesie - synteza, analiza, konkluzja).

BLOK II. NARZĘDZIA STOSOWANE W COACHINGU MENEDŻERSKIM

Komunikacja

Podczas zajęć zostaną omówione i przećwiczone pytania coachingowe.  Wprowadzany zostanie jeden z modeli rozmów coachingowych. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest autorefleksja dotycząca własnych przekonań dotyczących komunikacji i doskonalenie umiejętności za pomocą ćwiczeń, analiz konkretnych sytuacji i dyskusji.

Procedura prowadzenia rozmów coachingowych

Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom procesu coachingowego oraz poszczególnych sesji. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach. Wskazanie miejsca coachingu w pełnieniu roli menedżerskiej. Zakres i granice coachingu w relacji między współpracownikami wynikającej ze struktury organizacyjnej. Zajęcia poszerzają wiedzę na temat coachingowego stylu zarządzania. Uczestnicy ćwiczą umiejętności coachingowe przydatne w pracy menedżera korzystając z przedstawionych modeli.

Narzędzia coachingu stosowane w rozmowie menedżera z pracownikiem

Motywacja, informacja zwrotna, nagana.

Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych podczas rozmów indywidualnych z pracownikiem. Słuchacze będą mieli okazję doświadczać ich działania. Każdy słuchacz będzie uczestnikiem procesu wchodząc w rolę menedżera coacha lub coachee. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem symulacji, dyskusji i pracy w podgrupach.

BLOK III. COACHING W BIZNESIE

Coaching kariery

Celem zajęć jest przybliżenie istoty scenariuszy rozwoju kariery, ich podstawowych zasad i założeń oraz konsekwencji dokonywanych wyborów zawodowych. Celem jest także wskazanie uczestnikom kierunków i sposobów dalszego rozwijania tego zestawu wiedzy i umiejętności. Poza przekazaniem praktycznej wiedzy, celem zajęć jest doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą studiów przypadków i dyskusji.

Coaching zmiany

Głównym celem zajęć jest przybliżenie coachingu jako procesu zorientowanego na skuteczne wprowadzanie zmian w życiu jednostki oraz w biznesie. W szczególności chodzi o uświadomienie słuchaczom, w jaki sposób można stać się kreatorem zmiany w sferze osobistej i w sferze zawodowej. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.

Coaching konfliktu

Konflikt jest częstym elementem sytuacji zawodowych. Znajomość jego źródeł, uwarunkowań, form i przebiegu w pracy coachingowej bardzo pomaga przy analizie trudnych sytuacji. Od konfliktów personalnych przez międzyludzkie, grupowe i organizacyjne pojawia się odmienność orientacji, zadań, informacji i wartości, które wymagają interwencji nie tylko w zakresie racjonalnych decyzji, ale i odczuć emocjonalnych. Zajęcia łączą tradycyjny przekaz wiadomości z treningiem umiejętności.

BLOK IV PROFIL I ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEGO MENEDŻERA COACHA

Profil psychologiczny i rozwój spersonalizowanych kompetencji współczesnego menedżera.

Głównym celem zajęć jest uzyskanie przez uczestników najnowszej wiedzy oraz nabycie umiejętności w zakresie diagnozowania profilu psychologicznego i rozwoju spersonalizowanych kompetencji profesjonalnego menedżera coacha, dokonywanie analizy cech osobowych, postaw i zachowań, badań metodą DISC;

Symulacja ścieżki kariery - Podróż Bohatera - opracowanie indywidualnej ścieżki kariery jako menedżer coach.

Zajęcia o charakterze warsztatowym w pełni interaktywne (ćwiczenia indywidualne, zespołowe, dyskusje) refleksja i plan działania.

BLOK V BUDOWANIE PERSONAL BRANDINGU MENEDŻERA

Składowe marki osobistej menedżera

Celem zajęć jest przybliżyć uczestnikom studiów istotę posiadania i rozwijania Personal Brandingu w życiu zawodowym.

Wizerunek i autoprezentacja

Zajęcia mają charakter wykładu oraz treningu grupowego, który polegać będzie na doskonaleniu umiejętności autoprezentacyjnych w sposób praktyczny (ćwiczenia, symulacje, weryfikacja umiejętności poprzez scenki).

Etykieta w biznesie

Zajęcia mają charakter wykładu oraz treningu grupowego, który polegać będzie na doskonaleniu umiejętności. (ćwiczenia, symulacje, weryfikacja umiejętności poprzez scenki).

Promocja i marketing osobisty

Celem zajęć jest przybliżyć uczestnikom studiów istotę posiadania i rozwijania sieci kontaktów i rekomendacji jako narzędzi marketingu i sprzedaży swoich komoetencji jako menedżera oraz podstawowych zasad rekomendacji. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi.

Forma zaliczenia


Praca dyplomowa

 

Ilość godzin


188

Czas trwania studiów


2 semestry

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Stosowanych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
ul. 11 Listopada 24
19-300 Ełk
tel. (87)621-76-11
e-mail: wgt@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Park Naukowo - Technologiczny w Ełku
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki