Współpraca zespołu menedżerskiego
Praca zespołowa jest podstawą działania i to od niej w dużej mierze zależy sukces organizacji.
Sprawnie funkcjonujące zespoły są kluczowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy. W związku z tym umiejętność współpracy jest podstawą skutecznego realizowania zadań i osiągania celów.
Szkolenie jest zaproszeniem do retrospekcji zasad współpracy zespołu menedżerskiego oraz komunikacji międzywydziałowej. Skuteczna komunikacja jest kluczem do efektywnego współdziałania i podążania zgodnie z wypracowaną strategią organizacji, o czym niestety wiele firm zapomina. Podczas szkolenia zajmujemy się kluczowymi obszarami współdziałania zespołu menedżerskiego oraz komunikacją między działami.
Program:
1. Konsekwencje płynące z różnych rodzajów sprawowania władzy:
jak tworzą się zespoły ludzi
jakie są cechy dobrze działającego zespołu
jakie są cechy źle działającego zespołu
dysfunkcje pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego.
2. Komunikacja i więzi interpersonalne:
warunki sprzyjające efektywnej komunikacji
warunki zakłócające efektywną komunikację
stereotypy jako oczekiwania zniekształcające rzeczywistość
jak słuchać efektywnie
czy jestem dobrym słuchaczem; autotest z refleksją
zadawanie pytań
myślenie grupowe
poznawanie punktu widzenia i opinii innych
konstruktywna krytyka
asertywna komunikacja w grupie – techniki wspierające współpracę.
3. Komunikacja – wizja, misja, plany cele:
rola komunikacji w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności za realizację zadań i rezultaty
cele grupy i poczucie własnej skuteczności
wartości w grupie – życzliwość, szacunek i siła
zaufanie fundamentem współpracy
weryfikacja obrazu siebie w zespole
bariery komunikacyjne w grupie
normy grupowe.
4. Konstruktywny konflikt:
nastawienie do konfliktu – czy konflikt może być produktywny
konstruktywny konflikt szansą rozwoju
jak przeprowadzać gorące i konstruktywne debaty
sposoby rozwiązywania problemów
podejmowanie decyzji.
Cele:
kształtowanie postaw współpracy w zespole menedżerskim
wzmocnienie umiejętności skutecznego komunikowania się
wypracowanie standardów budowania odpowiedzialności i szacunku w grupie oraz między wydziałami
poszerzenie umiejętności współpracy w zespole i przezwyciężania barier na jej drodze
poprawa umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w grupie.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb: weekendowy
- miejsce: Kolegium Nauk Stosowanych WSG w Ełku
Koszt: 550 zł