Zarządzanie konfliktem
Program:
1. Idea konfliktu w organizacji.
2. Cel zarządzania konfliktem w organizacji.
3. Komunikacja w organizacji.
4. Tradycyjne i nowoczesne metody zarządzania konfliktem.
5. Rola managera w zarządzaniu konfliktem.
6. Proces zarządzania konfliktem przez managera.
7. Manipulacja w organizacji – metody, efekty i następstwa.
8. Homo Corporation.
9. Zarządzanie stresem w organizacji.
10. Wypalenie zawodowe, rola czynników zewnętrznych i osobowych.
11. Komunikacja w organizacji: metody, najczęstsze błędy, informacja i dezinformacja.
12. Nowoczesne metody zarządzania konfliktem w praktyce.
13. Manager w zarządzaniu konfliktem. Kształcenie umiejętności – znaczenie predyspozycji osobistych.
14. Manipulacja jednostką i grupą, korzyści i ryzyko. Granice.
15. Czy stałeś się homo corporation? Metody oceny ryzyka.
16. Stres obiektywny i percepcja stresu. Temperament afektywny jako wyznacznik zdolności do pracy w stresie.
Cele:
Uczestnicy podczas ćwiczeń zrozumieją czym jest konflikt i w jakich sytuacjach może być wartościowy, wytypują najczęściej popełniane błędy komunikacyjne i zaczną je rozpoznawać, nauczą się również konstruktywnie rozwiązywać najtrudniejsze komunikacyjne sytuacje. Na podstawie rzeczywistych przykładów zrozumieją idee konfliktu oraz że życie bez niego nie będzie spokojnie funkcjonowało. Celami szczegółowymi kursu są:
Skuteczne rozpoznawanie, ocena konfliktów oraz umiejętne radzenie sobie z nimi
Umiejętność manipulacji konfliktem – w celu zwiększenia korzyści w organizacji
Tworzenie inspirującego środowiska pracy poprzez wykorzystanie pozytywnych stron konfliktu
Wykorzystanie predyspozycji osobistych w sytuacji radzenia sobie z konfliktem
Pobudzenie aktywności i kreatywności pracowników poprzez zarządzanie konfliktem
Podniesienie efektywności pacy jednostki i zespołu
Nauka racjonalnego myślenia w trudnych warunkach – presji i rywalizacji w organizacji
Umiejętność radzenia sobie ze stresem poprzez trening osobowy.
Adresaci:
Kurs jest przewidziany dla dwóch grup odbiorców: kadry managerskiej i zarządzającej oraz podlegającej – doradców i przedstawicieli firmowych. Podział jest dość istotny, ponieważ kadra menedżerska znacznie mocniej zagłębia się w kwestie związane z manipulacją konfliktem i wywieraniem wpływu na ludzi, druga grupa zaś ma większą potrzebę analizy konfliktu i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, związanych z presją i rywalizacją.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie udziału w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb: weekendowy
- miejsce: Kolegium Nauk Stosowanych WSG w Ełku
Koszt: 500 zł